Nowa linia kolejowa do Kraśnika Fabrycznego budzi kontrowersje wśród mieszkańców
Wizje nowej linii kolejowej do Kraśnika Fabrycznego, której trasa ma obejmować również połączenie z dzielnicą starą, wywołują napięcia wśród obywateli tego miasta. Projekt ten jest jeszcze w fazie rozwojowej, lecz już zarysowane propozycje trasy wywołują silne reakcje społeczności lokalnej. Po spalarni odpadów, kolejowy projekt staje się następnym tematem podziału dla mieszkańców miasta. Ostatnia debata pomiędzy sfrustrowanymi kraśniczanami a przedstawicielami kolei odbyła się 30 listopada w Lublinie.
Układ o wykonaniu dokumentacji projektowej wraz z nadzorem autorskim na budowę nowej trasy z Szastarki w powiecie kraśnickim do Janowa Lubelskiego i Biłgoraja, z połączeniem do dzielnicy fabrycznej Kraśnika, został podpisany 16 września w Janowie Lubelskim, tj. miesiąc przed wyborami do Sejmu i Senatu.
Przedmiotem umowy jest przygotowanie projektu technicznego dla nowej linii kolejowej Szastarka – Janów Lubelski o długości 18 kilometrów oraz około 12 km jednotorowej trasy do Kraśnika Fabrycznego, z połączeniem pomiędzy Kraśnikiem Miasto a Kraśnikiem. Planowane jest również stworzenie planu budowy i elektryfikacji 35 km odcinka jednotorowej trasy kolejowej Janów Lubelski – Biłgoraj. Całościowe koszty projektu tych tras kolejowych przekroczą 23 mln zł netto.