Elektryfikacja ostatniego toru na stacji PKP w Kraśniku zaplanowana na 2025 rok
Główny operator kolejowy w Polsce, PKP Polskie Linie Kolejowe, planuje zainstalować sieć trakcyjną na torze numer 4 na stacji w Kraśniku. To działanie wpłynie korzystnie na przepustowość pomiędzy Lublinem Głównym a Stalową Wolą, umożliwiając większą liczbę przejazdów pociągów towarowych.
Na terenie Kraśnika znajdują się cztery tory kolejowe. Trzy z nich zostały zelektryfikowane przez PKP PLK w roku 2020, natomiast czwarty tor, który przeszedł modernizację w 2018 roku, obecnie korzysta tylko z pociągów napędzanych silnikami spalinowymi. Planowany rok elektryfikacji toru to 2025. Taki ruch ze strony spółki pozwoli na maksymalne wykorzystanie potencjału stacji oraz utrzymanie odpowiedniej przepustowości na linii Lublin Główny – Kraśnik – Stalowa Wola Rozwadów (lk68).
Inwestycja przyniesie korzyści dla wielu użytkowników, w tym między innymi dla pociągów przewożących węgiel z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec. Zmieni się również sytuacja pociągów dalekobieżnych na trasach Zamość – Lublin – Wrocław, Rzeszów – Lublin – Szczecin oraz pociągów międzyregionalnych.
W planach jest także regulacja toru i uzupełnienie tłucznia. Prace mają zostać zakończone do końca IV kwartału 2024 roku, nie wpłyną one jednak na bieżący ruch pociągów. Realizacją projektu o wartości około 1 miliona złotych zajmie się Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z.o.o. z Gdańska.