Wielki projekt modernizacji drogi wojewódzkiej nr 833: dwa lata prac i 11 km nowej trasy
Początek prac ziemnych i wycinka drzew przydrożnych oznacza, że rozpoczęła się przebudowa 11-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 833 od Chodla do Urzędowa. Czas realizacji przewidziany na te inwestycje wynosi dwa lata. Po ich zakończeniu, nowa, równa nawierzchnia będzie dostępna na całym odcinku.
Już pod koniec czerwca została podpisana umowa na przebudowę tej części drogi, a niedawno wykonawca rozpoczął prace. Inwestycja obejmuje rozbudowę jezdni do szerokości 7 metrów, utworzenie poboczy, oraz budowę 4 km chodników i 11 km ścieżki dla pieszych i rowerzystów. Planowane jest też utworzenie 16 przystanków autobusowych, dwóch miejsc na kontrolę pojazdów i przejść dla zwierząt.
W ramach projektu przewidziano budowę lub modernizację 15 skrzyżowań, zarówno z drogami powiatowymi i gminnymi, jak i ze starą trasą drogi wojewódzkiej. Zostanie także wybudowany nowy most nad Dopływem spod Antonówki, wraz z urządzeniami piętrzącymi.
Obecnie trwają już prace przy wycince drzew i pierwsze prace ziemne, co może wiązać się z utrudnieniami w ruchu dla kierowców. Wprowadzone zostały pierwsze systemy wahadłowe sterowane sygnalizacją świetlną. Według planów, inwestycja powinna zakończyć się pod koniec 2026 roku.
Władze województwa podkreślają, że droga wojewódzka nr 833, wraz z trasą nr 747 i mostem na Wiśle w Kamieniu, stanowi ważne uzupełnienie i alternatywę dla drogi krajowej nr 74 i mostu wiślanego w Annopolu. Pozwala to na optymalne rozkładanie ruchu międzyregionalnego i znacznie poprawia komunikację oraz transport. Dlatego też ta trasa jest sukcesywnie modernizowana od kilku lat.
Ostatni odcinek, który obecnie jest remontowany, był jedynym, który jeszcze wymagał naprawy. Na wcześniejszych etapach ukończono już obwodnicę Kraśnika oraz prace nad obejściem centrum Urzędowa zbliżają się do końca.